Categories
AR klimaatmuseum

AR Klimaatmuseum – Tests.1


Index

Technische overwegingen

Tests.1

Eerste Schets

Notes General

Guides – technology stack


Tests.1

VR animatie – FPS

https://threejs.org/examples/#webgl_animation_skinning_morph

Desktop: 60FPS
iPhone 6S: 60FPS
Samsung A8: 54FPS

VR particles – FPS

https://threejs.org/examples/#webgl_interactive_cubes

Desktop: 60FPS
iPhone 6S: 58FPS
Samsung A8: 60FPS

https://threejs.org/examples/#webgl_interactive_cubes_gpu

Desktop: 60FPS
iPhone 6S: 59FPS
Samsung A8: 20FPS (maar scrollen is smooth)

https://threejs.org/examples/#webgl_interactive_points

Desktop: 60FPS
iPhone 6S: 60FPS
Samsung A8: 60FPS

https://threejs.org/examples/#webgl_instancing_performance

Desktop: 60FPS
iPhone 6S: 60FPS – 1000 instances!
Samsung A8: 60FPS – 1000 instances!

https://threejs.org/examples/#css3d_sprites

Desktop: 60FPS
iPhone 6S: vloeiend, en vloeiend scrollen
Samsung A8: niet helemaal vloeiend, ook niet helemaal vloeiend scrollen, maar wel heel tof die morfings!

https://threejs.org/examples/#physics_oimo_instancing

Desktop: 60FPS
iPhone 6S: 30-60FPS
Samsung A8: 30-40FPS (wel ok)

AR

https://stemkoski.github.io/AR-Examples/

Basic cube

iPhone – goed en snel

Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Image Texture

iPhone – goed en snel
Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Rotating Globe

iPhone – goed en snel
Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Shader

iPhone – goed en snel
Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Load 3D model

iPhone – goed en snel
Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Hole in the Floor (box)

iPhone – goed en snel
Samsung – niet helemaal nauwkeuring maar snel, meer moeite met de QR te zien

Hole in the Floor (plane)

iPhone – goed en snel
Samsung – niet helemaal nauwkeuring maar snel, meer moeite met de QR te zien

Hole in the Floor (ring)

iPhone – goed en snel
Samsung – niet helemaal nauwkeuring maar snel, meer moeite met de QR te zien

Water Effect (AR)

iPhone – goed en snel
Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Magic Cube Effect

iPhone – goed en snel
Samsung – niet helemaal nauwkeuring maar snel, meer moeite met de QR te zien

Refraction

iPhone – goed en snel
Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Shadow

iPhone – goed en snel
Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Shadow Balls

iPhone – goed en snel
Samsung – goed en snel, meer moeite met de QR te zien

Uitkomsten Eerste Tests

VR en AR in de browser valt best veel mee te doen.

Instances kunnen honderden aan.

Morphing is een interessante techniek.

Animaties met morphing en instances.

AR valt ook mee als je QR codes gebruikt en de solving na een tijdje uitzet, gewoon verder gaat met gyroscoop en accelerometer.
De ground plane wordt dan niet gevonden, daar is nog wel goed omheen te werken.

Een kunstwerk die een beetje in de lucht zweeft heeft dan de voorkeur. Ik kan nog kijken of een QR code verticaal of horizontaal begint en dan een aanname doen over de plaatsing van het kunstwerk.